Over Ons

Tuur
Mijn naam is Tuur Degroote en ik woon in Anzegem. Ik heb 1 jongere broer van 17 en mijn interesses zijn muziek, buiten bezig zijn & toerisme. Daarnaast ga ik ook graag op stap met vrienden. Mijn keuze voor orthopedagogie is bepaald door meerdere zaken. Ik doe al meer dan 2 jaar kleuterbegeleiding bij de Sportdienst te Anzegem. Spijtig genoeg kan ik dit niet meer doen op woensdagnamiddag want dit was voor mij echt een uitlaatklep. Samen met de kleuters bezig zijn, gaf me echt een opbeurend gevoel. Zelf ben ik erg goed in het omgaan met kinderen & jongeren, zowel op een speelse als rechtvaardige manier. Daarnaast ben ik ook erg geïnteresseerd in het theoretische aspect van het vak. Ik ben erg leergierig en ik ben altijd bereid om bij te leren. Ook werken mijn beide ouders in het sociale veld. Mijn mama is ergotherapeut en mijn papa is opvoeder/ leerlingenbegeleider in een school. Wellicht is mijn keuze dus ook een stukje genetisch bepaald.

Foto%20Tuur

Nanou
Mijn naam is Baelen Nanou, 18 jaar en ik woon in Kruishoutem. Ik heb 2 broers en 1 zus. Voor ik de keuze maakte om orthopedagogie te studeren, deed ik humane wetenschappen in het Bernarduscollege te Oudenaarde. Mijn keuze werd eigenlijk beïnvloed door de kampen die ik geef aan jongeren en volwassenen met een beperking. Het heeft mij een geweldig gevoel als ik andere mensen de tijd van hun leven kan geven. Ik ben ook animator op het speelplein in Kruishoutem waar ik regelmatig in contact kom met kinderen met ASS en ADHD. Deze richting is helemaal mijn ding. Ik vind het super interessant om de soorten beperkingen etc. te leren. Later wil ik super graag in een voorziening werken waar jongeren met een verstandelijke beperking leven. Naast speelpleinwerking, ga ik graag uit of ga ik met vrienden op café maar ik ben ook graag eens op mijn gemak thuis om een filmpje te kijken of gewoon wat muziek te luisteren.

Laura
Mijn naam is Candaele Laura. Ik ben 18 jaar en ik ben afkomstig uit Ieper. Ik zit momenteel in het eerste jaar bachelor in de orthopedagogie aan Vives Hoge school. Ik het middelbaar heb ik humane wetenschappen gestudeerd aan het college te Ieper. Ik ben heel geïnteresseerd in hoe onze maatschappij in elkaar zit en vooral wat wij doen voor mensen met een beperking. Ik ben ervan overtuigd dat ik door deze richting te volgen veel kan bijleren voor deze mensen en daardoor een meerwaarde kan bieden in hun leven. Ook wil ik graag op beleidsvlak iets veranderen voor hen. Daarom zou ik graag mijn masterdiploma behalen. Ik ben echter begonnen met een bachelor omdat ik de ervaring die we in deze richting zullen opdoen in het werkveld essentieel vind voor onze latere beroepsuitoefening. Mijn hobby's zijn heel ruim. Ik ben heel geïnteresseerd in geschiedenis en politiek maar ik ga ook graag eens uit met vrienden en maak graag plezier. Ik hou ook van muziek, films kijken, sporten en eens een leuke babbel
kunnen slaan.

Silke
Mijn naam is Silke Cottyn, ik zit in mijn 1ste jaar Orthopedagogie, in het middelbaar heb ik 4 jaar Sociale Technische Wetenschappen gedaan en 2 jaar Gezondheid en Welzijnswetenschappen. Ik ben leidster in de KSA en ik ben graag bezig met kinderen. Ik werk soms in een kinderdagverblijf en ik ga gaan thuiswachten. Ik ben heel graag bezig met mensen. Ik hoop dat ik later mensen helpen en een vertrouwenspersoon zijn. Ik weet nog niet precies bij welke doelgroep ik wil staan, ik sta open voor alles. Naast leidster zijn ben ik ook graag bezig met muziek, ik speel piano en ik luister graag naar muziek.

Gill
Goededag, mijn naam is Gill Braekeveld en Ik ben geboren te 25 december 1997 te Kortrijk.
Ik heb geen broers of zussen maar wel gelukkig getrouwde ouders. De eerste 14 jaar van mijn leven heb ik doorgebracht in Deerlijk, waar ik naar het kleuter en de lagere school en enkele jaren naar het middelbaar. Op mijn 15de ben ik komen te wonen in Heestert, een deelgemeente van grootzwevegem.

In het middelbaar volgde ik verschillende richtingen: mechanica-elektriciteit, metaaltechnieken, houttechnieken maar geen enkele van deze richtingen lag mij, op het einde van het 4de middelbaar kreeg ik de kans om sociaal techische wetenschappen te doen, een kans die ik met 2 handen aannam.

Na mijn 6de jaar sociaal technische wetenschappen besloot ik nog een 7de jaar integrale veiligheid te doen. Een heel leuk jaar waar naast een hoop attesten te halen ik kon proeven van hoe het was om verschillende uniformberoepen uit te voeren, enkele van deze beroepen waren: brandweer, bewakingsagent, douane en een job bij de politie. Vooral de job bij de politie is mij bijgebleven en is nu mijn streefdoel geworden, nog specifieker, hondegeleider bij een lokale politiezone.

Vooraleer aan mijn selectieprocedure bij de politie te willen beginnen wil ik eerst een bachelor op mijn cv kunnen zetten, zowel als voorbereiding op de selectieproeven als als back-up voor het geval dat het leven als politieagent toch niet mijn ding is.

Verder zit ik in de chiro van heestert, waar ik nu 2de jaar leiding ben en leiding geef aan de toppers, 12-14 jaar, de leidingsbende van chiro heestert is een hele close groep waar we elkaar bijna zien als familie en waar er al heel vlot eens gelachen kan worden als er geen werk te doen is.

Verder ben ik soms vrijwilliger bij zorgambulance Dk, een ambulancedienst onder het bezit van mijn schoonouders waar ik aan de slag kan met mijn EHBO-brevet. De ambulancedienst voert voornamelijk mensen van en naar hun afspraken met verschillende ziekenhuizen en terug. Het gebeurt ook dat er dingende ritten tussenzitten maar het zijn voornamelijk niet-dringende ritten.

Het gebeurt ook dat ik help bij chukchirunners annelien, een hondenslee-team met 8 huskies, ik ben daar voornamelijk oppas op de honden indien de eigenaars even weg moeten. Het gebeurt ook dat ik help met de trainingen van de honden, zowel commando’s als uithoudingstraining.

De momenten die ik over heb spendeer ik graag aan het onderhouden van mijn loopuithouding. De laatste tijd is mijn uithoudingsvermogen redelijk wat gezakt maar ik doe mijn best te onderhouden wat nog is en terug te verbeteren naar het punt het ooit was. Voor mij is het lopen puur recreatief want ik heb geen ambitie om competitief te gaan lopen.

Daan

Mijn naam is Daan Azou en ik woon in Moorsele. Ik heb 2 oudere zussen. 20 en 23 jaar oud. Mijn interesses zijn muziek, voetballen en vogel spotten. Daarnaast ga ik ook graag op stap met vrienden. Ik koos voor orthopedagogie omdat het sociaal contact me heel erg aansprak. Zelf ben ik erg goed in het omgaan met kinderen & jongeren. Dat is dan ook mijn einddoel. Werk vinden in de bijzondere jeugdzorg. Ik ben niet zo leergierig en ik leer niet graag, daar ben ik eerlijk in. Mijn zussen zijn ook aan het werk in het sociaal gebied. De ene werk bij Familiehulp en de andere in een gesloten instelling voor ex-gedetineerde in Gent. Zelf zou ik dat laatste ook graag doen.

Delfine

Hallo, ik ben Delfine Carpentier. Ik ben 18 jaar oud en zit nu in mijn eerste jaar bachelor in de orthopedagogie. Ik volg deze studies in VIVES Kortrijk. Ik woon in de Madonna, dit is een gehucht die deel uit maakt van de gemeente Langemark - Poelkapelle.
Ik heb mijn hele middelbare school in Roeselare gestudeerd. Ik ben gestart in het ASO Moderne. Toen ik naar het 3de jaar ging, ben ik verandert van school, daar heb ik de richting Sociaal Technische Wetenschappen (STW) gekozen, dit deed ik twee jaar. Voor mijn 3de graad secundair onderwijs heb ik beslist om de richting Gezondheids- en Welzijnswetenschappen (GWW) te volgen.
In deze twee jaar heb ik vier stages mogen uitvoeren, bij vier verschillende doelgroepen. Ik liep stage in een kleuterklas, in een inclusief kinderdagverblijf, in een school voor buitengewoon onderwijs waar ik stond bij een groep lagere school kinderen die een zeer ernstige verstandelijke beperking hebben en tot slot stond ik ook op een afdeling in een woonzorgcentrum. De laatste twee stages vond ik het aangenaamst, ik haalde uit deze twee stages de meeste voldoening en ik heb er het meest ervaring opgedaan die ik later in het beroepsveld nog zal kunnen toepassen.

Mijn moeder werkt in het Dominiek- Savio Instituut in Gits. Daar staat ze in een leefgroep die bestaat uit volwassenen met een lichamelijke beperking. Via mijn stage in het buitengewoon onderwijs, twee inleefdagen in deze sector en mijn ervaringen die ik heb als ik mee ga met mijn moeder om te helpen in de leefgroep of om de bewoners te begeleiden bij een uitstap ben ik tot de keuze gekomen om een bachelor in de orthopedagogie te studeren.

Als ik mijn diploma behaald heb wil ik zeer graag beginnen werken in een leefgroep die bestaat uit jongeren / volwassenen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking.
Ik ben graag creatief bezig en ga in mijn vrije tijd graag eens gaan zwemmen. Tijdens de week verblijf ik op de residentie, daar ga ik af en toe uit met vrienden in de plaatselijke cafés.

Chanelle
Hallo, Ik ben Verschetze Chanelle. Ik ben 18 jaar oud en ik woon in Roeselare. Ik heb 1 broer van 11 jaar oud. Ik zit momenteel in mijn 1ste jaar Orthopedagogie. Voor ik aan deze bachelor begon heb ik in het secundair onderwijs een technische richting gevolgd in Roeselare. In het 1ste graad heb ik Sociale Technische Vorming (STV) gestudeerd. In het 2de graad heb ik Sociale Technische Wetenschappen gestudeerd (STW) en als laatste 2 jaar van het secundair onderwijs heb ik Gezondheids- en Welzijnswetenschappen (GWW) gestudeerd. In deze 2 laatste jaren heb ik 4 maal stage gelopen. Dit allemaal bij verschillende doelgroepen. In het 5de middelbaar was dit in een kinderdagverblijf en een kleuterklas, in het 6de middelbaar in een WZC en als keuzestage in het ziekenhuis op de afdeling Pediatrie. De keuze waarom ik voor deze opleiding koos is omdat ik later graag iets in de sociale sector wil doen en omdat iedere doelgroep waar ik al in aanraking mee gekomen ben mij wel aansprak. Op mijn laatste stage moest ik de taken opnemen zoals een spelbegeleider, hiervoor moest je ook een diploma orthopedagogie hebben en dit vond ik wel interessant. Mijn hobby's zijn vooral sporten o.a. Judo en weggaan met vrienden.

Neeltje
Hallo, Mijn naam is Neeltje Van Assche. Ik ben 18 jaar en woonachtig te Zulte. Ik zit in mijn eerste jaar in de Bachelor Orthopedagogie te Kortrijk. In mijn middelbaar heb ik de opleiding humane wetenschappen gevolgd. In mijn vrije tijd engageer ik mij als vrijwilliger in de speelpleinwerking van Zulte. Ik begin nu aan mijn vierde jaar leiding in de jeugdwerking. Ik hou ervan om kinderen te entertainen en hen op een speelse manier de dag te laten vullen. Later zou ik ook zeer graag met jongeren en kinderen in het werkveld staan. Verder spreek ik ook vaak af met vrienden en ga ik op dinsdagavond swingen.